Apibrėžimai bei sąvokos kurios figuruoja projektavime bei žinoma modeliavime
Norėdami pažiūrėti konkretaus apibrėžimo reikšmę, kviečiame pasinaudoti puslapio paieška ir sutaupyti Jūsų brangų laiką.
Architektūra – tai menas ir mokslas, susijęs su pastatų projektavimu, statyba ir jų funkcionalumu. Tai apima estetinius, techninius ir praktinius aspektus, siekiant sukurti struktūras, kurios atitiktų žmonių poreikius ir aplinkos sąlygas.
Projektavimas – tai kūrybinis procesas, kurio metu kuriamos idėjos ir planai, kaip realizuoti tam tikrą objektą, paslaugą ar procesą. Architektūroje projektavimas apima pastatų ir erdvių išdėstymo, struktūros ir funkcionalumo planavimą.
Modeliavimas – tai proceso ar objekto sukūrimas virtualioje ar fizinėje formoje, siekiant jį analizuoti, testuoti arba geriau suprasti. Architektūroje modeliavimas dažnai naudojamas pastato maketams kurti.
Maketas – tai fizinis objekto modelis, dažniausiai sumažintas, skirtas geriau įsivaizduoti ir vizualizuoti dizaino koncepciją. Maketai naudojami architektūroje, kad būtų parodyta pastato ar komplekso erdvinė koncepcija.
Skaitmeninis modeliavimas – tai objekto ar proceso virtualus atkūrimas naudojant programinę įrangą. Tai leidžia architektams ir inžinieriams sukurti 3D modelius, simuliuoti įvairius scenarijus ir analizuoti galimus sprendimus.
Parametrinis dizainas – tai metodas, kai dizainas kuriamas pagal tam tikrus parametrus ar taisykles, kurios gali būti lengvai keičiamos. Tai leidžia greitai ir efektyviai keisti dizaino elementus ir jų tarpusavio sąveikas.
Renderinimas – tai procesas, kai 3D modelis paverčiamas 2D vaizdu. Tai yra galutinio pastato ar objekto vizualizacijos kūrimas, naudojant apšvietimą, tekstūras ir kitas detales.
Schematinis dizainas – tai pirminis pastato ar projekto dizaino etapas, kuriame pateikiamos pagrindinės erdvinės koncepcijos ir funkciniai planai, dažnai be detalių specifikacijų.
Konstrukcinis projektavimas – tai statinio struktūrinių elementų planavimas ir projektavimas, užtikrinant, kad pastatas bus tvirtas, saugus ir atitiks visus techninius reikalavimus.
Erdvinis planavimas – tai proceso dalis, susijusi su tam tikros vietovės, pastato ar interjero funkciniu zonavimu ir struktūriniu išdėstymu, siekiant optimaliai išnaudoti erdvę ir atitikti naudotojų poreikius.
Erdvinis planavimas – tai proceso dalis, susijusi su tam tikros vietovės, pastato ar interjero funkciniu zonavimu ir struktūriniu išdėstymu, siekiant optimaliai išnaudoti erdvę ir atitikti naudotojų poreikius.
Siluetas – tai objekto, pastato ar miesto kontūras, matomas prieš apšviestą foną. Architektūroje siluetas dažnai naudojamas apibūdinti pastato formą ir jos sąveiką su aplinka.
Fasadų dizainas – tai pastato išorės kūrimo menas, apimantis estetinę ir funkcionalią išvaizdą. Fasadų dizainas gali apimti medžiagų parinkimą, apdailą, langų ir durų išdėstymą.
Konstrukcija – tai pastato struktūriniai elementai, kurie užtikrina jo stabilumą, tvirtumą ir saugumą. Konstrukcija gali būti įvairi, priklausomai nuo naudojamų medžiagų, statybos metodų ir architektūrinės koncepcijos.
Architektūrinė vizualizacija – tai procesas, kai naudojamos kompiuterinės technologijos, norint sukurti realistiškus pastato ar projekto vaizdus dar prieš jo statybą. Tai padeda suprasti galutinio objekto išvaizdą ir detales.
Tekstūravimas – tai 3D modelių paviršių apdorojimo procesas, kai modeliams pridedamos tekstūros (medžiagos, spalvos, detalės), kad jie atrodytų realistiškesni. Tekstūravimas naudojamas siekiant sukurti tikrovišką vaizdą architektūrinėse vizualizacijose.
Struktūrinė analizė – tai statinių ir jų elementų analizės procesas, siekiant nustatyti jų gebėjimą atlaikyti įvairias apkrovas ir išorinius poveikius. Tai būtina norint užtikrinti pastato saugumą ir ilgaamžiškumą.
Urbanizmas – tai mokslas apie miestų ir jų infrastruktūros planavimą, projektavimą bei plėtrą. Urbanizmas siekia sukurti gyvenamąją aplinką, kuri būtų patogi, funkcionali ir tvari.
Akustinis dizainas – tai procesas, kai projektuojamos erdvės, atsižvelgiant į garso sklaidą ir akustines savybes, siekiant užtikrinti optimalią garso kokybę. Tai ypač svarbu koncertų salėse, teatrų ir kitose vietose, kur garso kokybė yra esminė.
Apšvietimo dizainas – tai pastato ar erdvės apšvietimo planavimas ir projektavimas, atsižvelgiant į funkcinius ir estetinius reikalavimus. Tinkamas apšvietimas gali pagerinti pastato ar erdvės funkcionalumą ir atmosferą.
Ergonomika – tai mokslas, nagrinėjantis, kaip objektai, erdvės ir darbo aplinka gali būti pritaikyti žmonių poreikiams, siekiant užtikrinti patogumą, saugumą ir efektyvumą.
Bioklimatinė architektūra – tai projektavimo metodas, kuris atsižvelgia į klimato sąlygas ir gamtinius išteklius, siekiant sumažinti pastato energijos suvartojimą ir padidinti komfortą. Tai gali apimti natūralios ventiliacijos, šilumos izoliacijos ir saulės energijos naudojimą.
Pastatų energinis efektyvumas – tai gebėjimas naudoti mažiau energijos pastato eksploatacijos metu. Tai apima efektyvų energijos vartojimą šildymui, vėsinimui, apšvietimui ir kitoms reikmėms, siekiant sumažinti išlaidas ir poveikį aplinkai.
Žalioji architektūra – tai pastatų projektavimo ir statybos metodas, orientuotas į aplinkos tausojimą, tvarumą ir energijos vartojimo efektyvumą. Tai apima atsinaujinančių energijos šaltinių naudojimą, tvarių medžiagų pasirinkimą ir ekologiškų technologijų diegimą.
Infrastruktūra – tai pagrindinės paslaugos ir sistemos, kurios užtikrina miesto ar regiono funkcionavimą, įskaitant kelių, vandentiekio, elektros, kanalizacijos tinklus ir kitus svarbius objektus.
Darnus projektavimas – tai požiūris į projektavimą, kuris siekia subalansuoti ekonominius, socialinius ir aplinkosauginius aspektus, kuriant tvarias ir ilgalaikes sprendimus.
Kraštovaizdžio architektūra – tai erdvių ir lauko teritorijų planavimo, projektavimo ir tvarkymo menas, siekiant sukurti estetiškai patrauklias ir funkcionalias aplinkas. Tai gali apimti parkų, sodų, aikščių ir kitų viešųjų erdvių kūrimą.
Modulinė architektūra – tai metodas, kai pastatai ar jų dalys projektuojami kaip atskiri moduliai, kurie gali būti lengvai surenkami ir pertvarkomi. Tai leidžia greitai statyti ir pritaikyti pastatus pagal kintančius poreikius.
Tipologija – tai pastatų ar kitų objektų klasifikacija pagal jų tipą, funkciją ar formą. Architektūroje tipologija padeda suprasti ir analizuoti skirtingų pastatų savybes bei jų naudojimo būdus.
Architektūrinė istorija – tai mokslas, tyrinėjantis pastatų ir jų stilių vystymąsi per laiką. Architektūrinė istorija analizuoja įvairių epochų architektūros stilius, technologijas ir socialinius bei kultūrinius kontekstus.
Zonų planavimas – tai procesas, kai teritorijos yra suskirstomos į tam tikras zonas, atsižvelgiant į jų naudojimo paskirtį, tokias kaip gyvenamieji, komerciniai, pramoniniai plotai. Tai padeda reguliuoti miesto vystymąsi ir užtikrinti tinkamą žemės naudojimą.
Restauracija – tai pastato ar objekto atkūrimo procesas, siekiant sugrąžinti jį į pradinę būklę, išsaugant jo architektūrinę vertę ir istorinius elementus. Tai dažnai taikoma kultūros paveldo objektams.
Renovacija – tai pastato ar objekto atnaujinimas ir modernizavimas, dažnai apimantis struktūrinių, estetinių ir funkcinių elementų pagerinimą. Renovacija gali apimti interjero pertvarkymą, energijos vartojimo efektyvumo didinimą ir kitus patobulinimus.
Tiltų inžinerija – tai tiltų projektavimo, statybos ir priežiūros mokslas. Tiltų inžinerija apima struktūrinius skaičiavimus, medžiagų pasirinkimą ir kitus techninius aspektus, užtikrinančius tilto saugumą ir ilgaamžiškumą.
Pastato vėdinimas – tai sistema, skirta užtikrinti šviežio oro patekimą į pastatą ir išmetimą užteršto oro, siekiant palaikyti sveiką ir komfortišką vidaus aplinką. Tai gali apimti natūralią ventiliaciją per langus arba mechanines sistemas.
Gaisrinės saugos inžinerija – tai pastatų ir kitų objektų projektavimo ir įrengimo sritis, skirta užkirsti kelią gaisrams ir sumažinti jų padarinius. Tai apima priešgaisrinių sistemų, tokių kaip signalizacijos, gesintuvai ir priešgaisriniai takai, projektavimą ir įrengimą.
Mikroklimatas – tai mažo masto klimato sąlygos tam tikroje vietovėje, kurios gali skirtis nuo platesnio regiono klimato. Mikroklimatas gali būti veikiamas pastatų, augmenijos, vandens telkinių ir kitų vietinių veiksnių.
Žemės darbai – tai statybos proceso dalis, apimanti žemės paviršiaus formavimą ir paruošimą statybai. Tai gali apimti kasimo, pylimo, lyginimo ir kitus darbus, siekiant paruošti statybos aikštelę.
Pastato struktūros – tai pagrindiniai pastato elementai, kurie užtikrina jo stabilumą ir tvirtumą. Tai gali apimti sienas, kolonas, perdangas, stogą ir kitus konstrukcinius komponentus.
Konstrukcinė geometrija – tai mokslas, tyrinėjantis geometrinius principus ir metodus, taikomus statinių projektavimui ir statybai. Tai padeda optimizuoti konstrukcijų formas ir užtikrinti jų efektyvumą bei stabilumą.
Miestų plėtros planavimas – tai procesas, kai kuriamos strategijos ir planai miesto vystymuisi, atsižvelgiant į gyventojų poreikius, infrastruktūros plėtrą, aplinkosaugą ir kitus veiksnius. Tikslas – sukurti tvarią ir patogią gyvenamąją aplinką.
Architektūriniai brėžiniai – tai techniniai dokumentai, kuriuose pateikiami pastato ar objekto dizaino planai, įskaitant grindų planus, pjūvius, fasadus ir kitas detales. Jie naudojami statybos procese kaip vadovas.
Detalizavimas – tai proceso dalis, kurioje pateikiamos tikslios pastato ar objekto elementų specifikacijos, įskaitant medžiagas, matmenis, sujungimus ir kitus techninius duomenis. Tai padeda užtikrinti tikslų ir kokybišką statybos proceso vykdymą.
Konstrukcinė inžinerija
Konstrukcinė inžinerija – tai inžinerijos sritis, kuri specializuojasi pastatų ir kitų struktūrų projektavime, statyboje ir priežiūroje, užtikrinant jų saugumą, stabilumą ir funkcionalumą.
Trimatė vizualizacija – tai technika, kuri leidžia sukurti trimatį objekto ar erdvės vaizdą, dažniausiai naudojant kompiuterinę grafiką. Tai padeda architektams ir dizaineriams vizualizuoti savo projektus ir bendrauti su klientais.
Techninės specifikacijos – tai dokumentai, kuriuose pateikiamos detalios informacijos apie naudojamas medžiagas, įrangą, darbų metodus ir kitas technines sąlygas statybos projekte. Jos užtikrina, kad visi darbai būtų atlikti pagal nustatytus reikalavimus.
Konstrukcinės medžiagos – tai medžiagos, naudojamos statybos procese, siekiant sukurti pastato ar kitos struktūros struktūrinius elementus. Tai gali būti betonas, plienas, mediena, stiklas ir kitos medžiagos.
Skaidrios konstrukcijos – tai pastato elementai, pagaminti iš skaidrių ar permatomų medžiagų, tokių kaip stiklas, plastikas ar kitos medžiagos. Jos leidžia natūraliai apšviesti erdves ir kurti atviresnes, šviesesnes aplinkas.
Atsparumas seisminei apkrovai – tai pastato gebėjimas atlaikyti žemės drebėjimus ir kitas seismine veikla sukeltas apkrovas. Tai apima struktūrinius dizaino sprendimus ir medžiagų pasirinkimą, siekiant sumažinti žalos riziką.
Statybos valdymas – tai procesas, kurio metu planuojama, koordinuojama ir kontroliuojama statybos projekto vykdymas, siekiant užtikrinti, kad projektas būtų užbaigtas laiku, laikantis biudžeto ir kokybės reikalavimų.
BIM (Statinio informacinis modeliavimas) – tai metodologija,
kuri naudoja skaitmeninį pastato modelį, siekiant integruoti ir valdyti visą
informaciją apie pastatą per jo gyvavimo ciklą – nuo projektavimo iki
eksploatacijos ir priežiūros.
3D Modeliavimas – tai procesas, kurio metu kuriamas trimatis
objekto modelis, naudojant kompiuterinę programinę įrangą. Tai leidžia
vizualizuoti dizaino idėjas ir analizuoti jų funkcionalumą bei estetiką.
LOD (Detalumo lygis) – tai skirtingi skaitmeninio modelio
detalumo lygiai, naudojami BIM procese. Kuo aukštesnis LOD, tuo daugiau detalių
ir specifikacijų yra pateikiama modelyje.
IFC (Industry Foundation Classes) – tai atviras standartas,
skirtas BIM duomenų mainams tarp skirtingų programinės įrangos platformų. Jis
užtikrina duomenų suderinamumą ir skaidrumą.
Clash Detection (Kolizijų aptikimas) – tai procesas, kuriuo
naudojami BIM modeliai, siekiant aptikti konfliktus tarp skirtingų sistemos
komponentų, tokių kaip vamzdynai ir elektros laidai, ir išvengti jų statybos
etape.
Revit architecture – tai BIM programinė įranga, kuri naudojama
architektūriniam projektavimui, konstrukcijų ir inžinerinių sistemų
modeliavimui. Revit leidžia kurti integruotus, parametrinius pastatų modelius.
Navisworks – tai programinė įranga, naudojama BIM modelių
peržiūrai, koordinavimui ir analizavimui. Ji leidžia atlikti kolizijų aptikimą,
simuliacijas ir projekto peržiūras.
4D Modeliavimas – tai 3D modeliavimo procesas, papildytas
laiko dimensija, leidžiantis simuliuoti statybos proceso eigą ir stebėti, kaip
projektas vystysis laikui bėgant.
5D Modeliavimas – tai 4D modeliavimo plėtra, papildyta
sąnaudų dimensija, kuri leidžia įvertinti projekto kaštus ir valdyti biudžetą
pagal laiko grafiką.
Parametrinis Modeliavimas – tai projektavimo metodas, kai
objekto geometrija ir savybės yra valdomos parametrų, kurie gali būti keičiami
siekiant sukurti skirtingas dizaino versijas.
Family (Šeima) – tai BIM programinės įrangos Revit
naudojamas terminas, apibūdinantis parametrinius objektus ar komponentus,
tokius kaip durys, langai, baldai, kurie gali būti pritaikomi pagal specifinius
projekto reikalavimus.
Nivelyras – matavimo įrankis tiksliems žemės aukščio skirtumams nustatyti bei horizontaliems paviršiams pažymėti.
BIM Execution Plan (BEP) – tai dokumentas, kuriame
apibrėžiamas BIM procesas konkrečiame projekte, įskaitant technologijas,
procedūras, atsakomybę ir duomenų mainus tarp projekto dalyvių.
Point Cloud (Taškų debesis) – tai didelis taškų rinkinys,
sukurtas naudojant 3D skenavimo technologijas, kuris reprezentuoja objekto ar
erdvės paviršiaus geometriją. Taškų debesys naudojami pastatų ir objektų
modeliavimui.
Georeferencing (Georeferencijavimas) – tai procesas, kai
skaitmeniniai duomenys ar vaizdai yra susiejami su tam tikra geografine vieta,
naudojant koordinates. Tai padeda tiksliai nustatyti objektų vietą ir
orientaciją projekte.
BuildingSMART – tai tarptautinė organizacija, kuri skatina
atvirus standartus ir bendradarbiavimą statybos ir nekilnojamojo turto
sektoriuje, siekiant efektyviau dalintis informacija ir duomenimis per BIM.
Open BIM – tai metodologija, skatinanti skaidrumą ir duomenų
dalijimąsi per atvirus standartus ir formatus. Ji leidžia projektų dalyviams
naudoti skirtingą programinę įrangą ir dalintis informacija per suderinamus
formatus.
Model Coordination (Modelio koordinavimas) – tai procesas,
kai BIM modeliai iš skirtingų disciplinų yra sujungti ir koordinuojami,
siekiant aptikti ir išspręsti konfliktus bei užtikrinti suderinamumą.
3D Scanning (3D skenavimas) – tai technologija, leidžianti
tiksliai užfiksuoti objekto ar erdvės geometriją, naudojant lazerio ar kitus
jutiklius. Tai padeda sukurti trimatį objekto modelį.
Augmented Reality (Papildyta realybė) – tai technologija, leidžianti vartotojui matyti realaus pasaulio vaizdą, papildytą skaitmeniniais elementais, tokiais kaip 3D modeliai ar informaciniai sluoksniai, naudojant specialius įrenginius ar programas.
Virtual Reality (Virtuali realybė) – tai technologija, leidžianti vartotojui patirti kompiuteriu sukurtą trimatę aplinką, kurioje jis gali judėti ir sąveikauti su objektais. Tai naudojama projektavimo ir vizualizavimo procesuose.
CDE (Common Data Environment) – tai centrinė duomenų platforma, kurioje saugoma ir valdoma visa projekto informacija. Ji leidžia projekto komandos nariams efektyviai dalintis duomenimis ir dokumentais.
Laser Scanning (Lazerinis skenavimas) – tai technologija, kuri naudoja lazerio spindulius, kad tiksliai išmatuotų ir užfiksuotų objekto ar erdvės paviršiaus geometriją. Tai naudojama trimatėms vizualizacijoms ir modeliavimui.
Dynamo – tai vizualinės programavimo platforma, naudojama parametriniam modeliavimui ir BIM procesų automatizavimui. Ji leidžia kurti sudėtingas geometrines formas ir valdyti modelius, nenaudojant tradicinio kodavimo.
Construction Documentation (Statybos dokumentacija) – tai techninių brėžinių, specifikacijų ir kitų dokumentų rinkinys, naudojamas statybos procese. Jis apibrėžia projekto techninius reikalavimus ir statybos standartus.
Rendering (Vaizdavimas) – tai procesas, kai skaitmeninis 3D modelis yra paverčiamas į dvimatį vaizdą ar animaciją su apšvietimu, tekstūromis ir kitais efektais, siekiant sukurti fotorealistinį vaizdą.
LOD 100 – tai žemiausias BIM modelio detalumo lygis, apibūdinantis apytikslę formą ir vietą, tačiau neturintis detalių matmenų ar specifikacijų. Tai naudojama ankstyvuose projektavimo etapuose.
LOD 200 – tai BIM modelio detalumo lygis, kuriame pateikiama apytikslė geometrija ir pagrindinės savybės. Tai apima daugiau detalių nei LOD 100, bet mažiau nei aukštesni detalumo lygiai.
LOD 300 – tai BIM modelio detalumo lygis, kuriame pateikiamos tikslios geometrijos ir techninės specifikacijos. Tai leidžia tiksliai modeliuoti pastato elementus ir jų sąsajas.
LOD 350 – tai BIM modelio detalumo lygis, kuriame pateikiama detalizuota geometrija ir komponentų jungčių informacija. Tai leidžia modeliuoti sudėtingus elementus ir jų sąveiką.
LOD 400 – tai BIM modelio detalumo lygis, kuriame pateikiama itin detalizuota geometrija ir visos komponentų gamybos bei montavimo informacija. Tai naudojama gamybos ir statybos etapuose.
LOD 500 – tai aukščiausias BIM modelio detalumo lygis, kuriame pateikiama visa objekto informacija, įskaitant tikslų modelį, atitinkantį realiai pastatytą objektą ir jo eksploatavimo duomenis.
MEP (Mechanical, Electrical, and Plumbing) – tai inžinerinių sistemų projektavimo sritis, apimanti mechanines, elektros ir vandentiekio sistemas pastate. MEP projektavimas užtikrina šių sistemų efektyvų veikimą ir integraciją.
Federated Model (Federuotas modelis) – tai BIM modelis, kuris sujungia atskirų disciplinų modelius į vieną bendrą modelį. Tai leidžia atlikti koordinaciją ir tiksliai valdyti skirtingų sistemų integraciją.
LOD (Level of Detail) – tai detalumo lygis, apibūdinantis, kiek detalių pateikiama BIM modelyje. Kuo aukštesnis LOD, tuo daugiau informacijos ir tikslesni duomenys pateikiami modelyje.
Scan to BIM – tai procesas, kai naudojami 3D skenavimo duomenys, siekiant sukurti BIM modelį esamoms struktūroms. Tai padeda tiksliai modeliuoti esamą aplinką ir planuoti renovacijos darbus
Tai procesas, kurio metu atnaujinami ar perduodami duomenys apie projektą su visomis su juo susijusiomis dalimis, dažnai naudojamas siekiant užtikrinti, kad visi projekto dalyviai turėtų prieigą prie naujausių ir tiksliausių duomenų.
Asmuo, atsakingas už BIM (Building Information Modeling) proceso koordinavimą ir valdymą projekte. Jo vaidmuo apima standartų taikymą, duomenų integravimą ir bendradarbiavimą su visais projekto dalyviais.
Tai duomenų mainų formatas, naudojamas statybos ir veiklos etapų informacijos mainams. COBie apibrėžia standartizuotą būdą, kaip rinkti ir perduoti informaciją apie pastatą, kad būtų galima lengviau valdyti ir prižiūrėti pastatą.
BIM Level 1: Tai pagrindinis BIM lygis, kurio metu naudojami 2D kompiuterinės projektavimo įrankiai ir paprasti 3D modeliai, bet dar nėra pilnai integruotas duomenų mainų ar bendradarbiavimo procesas.
BIM Level 2: Aukštesnis BIM lygis, kuriame naudojami 3D modeliai, kuriuos galima bendrinti tarp įvairių specialistų ir integruoti į bendrą duomenų bazę. Tai apima formalią informaciją apie objektus ir geresnį projekto valdymą.
BIM Level 3: Aukščiausias BIM lygis, kurio metu visi projekto dalyviai dirba su vienu centralizuotu modeliu, kuris apima visus aspektus, įskaitant analizę, vizualizaciją ir valdymą, naudojant pilnai integruotą duomenų platformą.
Generative Design (Generatyvinis dizainas): Dizaino metodas, kurio metu algoritmai kuria ir siūlo įvairias projektavimo galimybes, remdamiesi įvestais parametrais ir apribojimais, leidžiantys optimizuoti dizainą pagal nustatytus kriterijus.
Asset Information Model (AIM): Modelis, kuris apima visą informaciją apie pastato turtą, įskaitant techninę būklę, veikimo charakteristikas ir priežiūros istoriją, skirtas objekto valdymui ir priežiūrai.
Integrated Project Delivery (IPD): Projektų valdymo metodas, kuriame visi projekto dalyviai – savininkai, projektuotojai, statytojai ir kiti – dirba kartu nuo projekto pradžios, kad pasiektų geresnių rezultatų ir sumažintų išlaidas bei laiką.
Common Data Environment (CDE): Centrinė platforma, kurioje saugomi ir valdomi visi projekto duomenys ir dokumentai
Facility Management (Objektų valdymas): Procesas, kuriuo siekiama efektyviai valdyti pastatus ir jų sistemas, įskaitant priežiūrą, techninę priežiūrą, paslaugų teikimą ir įrangos valdymą.
Cost Estimation (Kaštų vertinimas): Procesas, kurio metu apskaičiuojamos projekto išlaidos, įskaitant medžiagų, darbo ir kitų susijusių kaštų vertinimą, siekiant planuoti biudžetą ir kontroliuoti išlaidas.
As-Built Model (Realiai pastatytas modelis): Modelis, atspindintis galutinę pastato būklę po statybos darbų pabaigos, dažnai naudojamas kaip referencija ateities priežiūros ir renovacijos darbams.
Energy Simulation (Energijos simuliacija): Procesas, kurio metu analizuojama pastato energijos vartojimo efektyvumas, įvertinant skirtingų dizaino sprendimų poveikį energijos sąnaudoms ir pastato veikimo efektyvumui.
Digital Twin (Skaitmeninis dvynys): Virtualus pastato ar objekto modelis, kuris atspindi realų fizinį objektą ir leidžia stebėti bei analizuoti jo būklę ir veikimą realiuoju laiku.
Trimble SketchUp: Populiari 3D modeliavimo programinė įranga, naudojama architektūroje, interjero dizainui ir kitose srityse, leidžianti kurti ir redaguoti 3D modelius lengvai ir intuityviai.
Push/Pull (Stumti/Traukti): SketchUp įrankiai, leidžiantys lengvai keisti 3D modelių formą, stumiant arba traukiant paviršių, taip keičiasi modelio tūris.
Orbit (Orbitavimas): SketchUp įrankis, leidžiantis apžiūrėti modelį iš įvairių kampų, sukant ir pasukant vaizdą aplink modelį.
Pan (Perkelti): Įrankis, leidžiantis perkelti vaizdą į šonus ar aukštyn ir žemyn, nesikeičiant modelio masteliui.
Zoom (Priartinti/Tolinti): Įrankis, leidžiantis keisti modelio matymo mastelį, priartinant arba tolindamas vaizdą.
Follow Me (Sek paskui mane): SketchUp įrankis, leidžiantis taikyti pasirinkto profilio formą prie paviršiaus ar kito objekto, sukuriant naujus 3D formas.
Group (Grupė): SketchUp funkcija, leidžianti sujungti kelis objektus į vieną grupę, kad būtų lengviau juos valdyti ir redaguoti.
Component (Komponentas): SketchUp objektas, kurio kopijos yra susietos su originalu, taigi bet kokie pakeitimai originaliame komponente automatiškai atnaujinami visuose kopijose.
Layers (Sluoksniai): SketchUp funkcija, leidžianti organizuoti modelio elementus į atskirus sluoksnius, kad būtų lengviau juos valdyti ir matyti.
Scenes (Scenos): SketchUp įrankis, leidžiantis išsaugoti tam tikras modelio peržiūros būsenas, kad būtų lengviau pereiti tarp skirtingų modelio perspektyvų.
Styles (Stiliai): SketchUp funkcija, leidžianti pakeisti modelio išvaizdą, įskaitant paviršių tekstūras, linijų stilius ir kitus vizualinius elementus.
Outliner (Kontūrų aprašas): SketchUp įrankis, kuris rodo visų modelio komponentų ir grupių sąrašą hierarchine struktūra, leidžiantis lengviau valdyti sudėtingus modelius.
Entity Info (Objekto informacija): SketchUp įrankis, suteikiantis detalią informaciją apie pasirinkto objekto savybes, tokias kaip matmenys ir medžiagos.
Solid Tools (Tūrio įrankiai): SketchUp įrankiai, skirti dirbti su 3D objektais ir modeliais, leidžiantys atlikti operacijas, tokias kaip sąjungos, skirtumai ir susikirtimai su tūriniais objektais.
Section Plane (Skerspjūvio plokštuma): SketchUp įrankis, leidžiantis sukurti skerspjūvį per modelį, kad būtų galima analizuoti jo vidinę struktūrą.
Sandbox Tools (Smėlio dėžės įrankiai): SketchUp įrankiai, skirti kurti ir redaguoti nelygius ir organinius paviršius, kurie dažnai naudojami kraštovaizdžio ar topografijos modeliavimui.
3D Warehouse (3D sandėlis): SketchUp internetinė platforma, kurioje galima rasti ir atsisiųsti įvairius 3D modelius, kuriuos kiti vartotojai sukūrė ir bendrino.
Dynamic Components (Dinaminiai komponentai): SketchUp komponentai, kurie gali keisti savo formą ir funkcionalumą priklausomai nuo nustatytų parametrų, leidžiantys sukurti interaktyvius ir pritaikomus modelius.
Tag (Žyma): SketchUp funkcija, naudojama objektams ir komponentams pažymėti ir klasifikuoti, kad būtų lengviau juos valdyti ir filtruoti.
Axis (Ašis): SketchUp funkcija, nustatanti modelio koordinačių sistemą ir padedanti tiksliai pozicionuoti ir orientuoti objektus modelyje.
Offset (Nuokrypis): SketchUp įrankis, leidžiantis sukurti paralelines linijas ar paviršius, nubrėžiant jų nuokrypį nuo esamų objektų.
Tape Measure (Matuoklis): SketchUp įrankis, naudojamas matuoti atstumus ir nustatyti tikslias dimensijas modelyje.
Protractor (Kampų matuoklis): SketchUp įrankis, skirtas matuoti ir kurti kampus modelyje, leidžiantis tiksliai nustatyti kampų dydžius.
Text (Tekstas): SketchUp įrankis, leidžiantis pridėti teksto etiketes ar aprašymus prie modelio, kad būtų galima pateikti papildomą informaciją.
Dimensions (Matmenys): SketchUp įrankis, skirtas pridėti matmenų linijas ir nurodymus prie modelio, kad būtų aiškiai parodytos įvairių elementų dimensijos.
Guide (Pagalbinės linijos): SketchUp įrankis, leidžiantis sukurti vadovaujamas linijas ir taškus modelyje, kurie padeda tiksliai pozicionuoti ir orientuoti objektus.
Move (Perkelti): SketchUp įrankis, leidžiantis perkelti objektus ar komponentus modelyje iš vienos vietos į kitą.
Rotate (Pasukti): SketchUp įrankis, leidžiantis pasukti objektus aplink nustatytą ašį, keičiant jų orientaciją modelyje.
Scale (Mastelis): SketchUp įrankis, leidžiantis keisti objekto dydį, išlaikant jo proporcijas ar proporcingai keičiančias.
Geo-Location (Geolokacija): SketchUp funkcija, leidžianti nustatyti modelio geografinę vietą, įskaitant topografijos ir aplinkos duomenis, kad būtų galima tiksliai įvertinti modelio kontekstą.
Flip Along (Apversti išilgai): SketchUp įrankis, leidžiantis apversti objektą ar komponentą išilgai pasirinktos ašies, keičiančios jo orientaciją.
Intersect Faces (Susikertančios plokštumos): SketchUp įrankis, leidžiantis kurti ir rodyti plokštumų susikirtimo linijas, kurios padeda modeliuoti sudėtingas formas ir struktūras.
Eraser (Trintukas): SketchUp įrankis, leidžiantis pašalinti linijas, paviršius ar kitus elementus iš modelio, jei reikia atlikti korekcijas.
Paint Bucket (Dažų kibirėlis): SketchUp įrankis, leidžiantis taikyti medžiagas ir tekstūras objektams modelyje, suteikiant jiems spalvą ir paviršiaus savybes.
Styles Browser (Stilių naršyklė): SketchUp įrankis, leidžiantis pasirinkti ir keisti modelio stilius, įskaitant vizualinius efektus ir tekstūras.
Animation (Animacija): SketchUp funkcija, leidžianti kurti vaizdo įrašus, rodančius modelio peržiūros ar kitas dinamiškas savybes, siekiant geriau pristatyti projektą.
Freehand (Laisva ranka): SketchUp įrankis, leidžiantis piešti ir kurti laisvo rankos linijas ir formas modelyje, be griežtų geometrinių ribojimų.
Fog (Rūkas): SketchUp funkcija, leidžianti pridėti rūko efektą prie modelio, kad būtų galima sukurti nuotaiką ir pagerinti vizualizacijos detales.
Shadow Settings (Šešėlių nustatymai): SketchUp funkcija, leidžianti reguliuoti ir valdyti šešėlių efekto nustatymus modelyje, kad būtų galima geriau vizualizuoti apšvietimą ir šešėlius.
Outliner: SketchUp įrankis, rodantis hierarchinį visų modelio komponentų ir grupių sąrašą, leidžiantis efektyviau valdyti ir naršyti po modelį.
Textured Mode (Tekstūrinis režimas): SketchUp režimas, kuris rodo modelį su taikomomis tekstūromis, kad būtų galima geriau įvertinti galutinę modelio išvaizdą.
Hidden Geometry (Paslėpta geometrija): SketchUp funkcija, leidžianti rodyti arba slėpti geometriją, kuri yra paslėpta, kad būtų galima dirbti su sudėtingais modeliais be trukdančių elementų.
Match Photo (Sudėlioti pagal nuotrauką): SketchUp įrankis, leidžiantis suderinti 3D modelį su nuotrauka, kad būtų galima tiksliai sukurti modelį pagal tikrus aplinkos elementus.
Photo Textures (Nuotraukų tekstūros): SketchUp funkcija, leidžianti taikyti nuotraukų tekstūras modelio paviršiams, suteikiant jiems realistišką išvaizdą.
Section Fill (Skerspjūvio užpildas): SketchUp funkcija, leidžianti užpildyti skerspjūvio plotą su spalva arba tekstūra, kad būtų geriau matoma skerspjūvio struktūra.
Export 2D Graphic (Eksportuoti 2D grafiką): SketchUp funkcija, leidžianti eksportuoti modelį arba jo dalį kaip 2D grafiką, pvz., JPEG ar PNG formatą, naudojimui pristatymuose ar ataskaitose.
Export 3D Model (Eksportuoti 3D modelį): SketchUp funkcija, leidžianti eksportuoti modelį į įvairius 3D formatų failus, pvz., COLLADA ar STL, kad būtų galima naudoti kitose programose ar spausdinti 3D.
LayOut: SketchUp įrankis, leidžiantis kurti išsamius dokumentus ir pristatymus, naudodamas modelio vaizdus ir informaciją, siekiant pateikti profesionalią projekto ataskaitą.
Extension Warehouse (Pratęsimų sandėlis): SketchUp platforma, kurioje galima rasti ir atsisiųsti įvairius papildinius ir įrankius, kurie praplečia SketchUp funkcionalumą ir leidžia atlikti specializuotus veiksmus.
Fotogrametrija – Mokslas ir technologija, naudojama gauti tikslią informaciją apie fizinius objektus ir jų aplinką naudojant nuotraukas arba kitus vaizdinius įrašus.
Trimble eCognition – Programinė įranga skirta vaizdų analizės ir geografinės informacijos apdorojimui, naudojama GIS ir nuotolinio stebėjimo užduotims atlikti.
DJI Terra – DJI programinė įranga, skirta dronų duomenų apdorojimui ir 3D žemėlapių bei modelių kūrimui.
PIX4Dmapper – Programinė įranga, naudojama fotogrametrijai ir 3D modeliavimo užduotims atlikti, konvertuojanti vaizdus į tikslius žemėlapius ir 3D modelius.
PIX4Dfields – Programinė įranga, specialiai sukurta žemės ūkio fotogrametrijai, padedanti analizuoti žemės ūkio laukus ir optimizuoti derlių.
PIX4Dmatic – Programinė įranga didelių fotogrametrinių projektų apdorojimui, naudojama tiksliems 3D modeliams ir žemėlapiams kurti iš didelio kiekio vaizdų.
Trimble UASMaster – Programinė įranga, skirta apdoroti dronų duomenis ir kurti aukštos kokybės žemėlapius bei 3D modelius.
Agisoft Metashape – Fotogrametrinė programinė įranga, naudojama skaitmeninių vaizdų apdorojimui ir aukštos kokybės 3D modelių kūrimui.
Trimble Business Center – Programinė įranga, skirta geodeziniams ir inžineriniams duomenims apdoroti, analizuoti ir valdyti.
Geodezija – Mokslas apie žemės formą, matavimus ir padėtį erdvėje, naudojamas žemėlapių kūrimui ir žemės matavimams.
Trimble Access – Mobilioji programinė įranga, skirta lauko duomenų rinkimui, matavimams ir stebėjimui naudojant geodezinius prietaisus.
Spectra Survey Mobile – Mobilioji programinė įranga, skirta geodezinių matavimų atlikimui ir duomenų rinkimui lauke.
Trimble RealWorks – Programinė įranga, skirta apdoroti ir analizuoti 3D lazerinių skenerių surinktus duomenis.
Trimble MX – Mobilioji kartografavimo sistema, skirta rinkti georeferencinius duomenis naudojant įvairius sensorius, tokius kaip lazeriniai skeneriai ir kameros.
Trimble Scan Essentials – Prijungiamasis modulis, skirtas „SketchUp“, leidžiantis naudotojams peržiūrėti ir dirbti su 3D nuskaitymo duomenimis.
VRscans – V-Ray programos papildinys, suteikiantis galimybę tikroviškai imituoti įvairių medžiagų paviršius ir tekstūras 3D modeliuose.
V-Ray for SketchUp – „SketchUp“ papildinys, skirtas realistiškam vaizdo apdorojimui ir vizualizacijai 3D modeliuose.
GIS – Geografinės informacinės sistemos, naudojamos rinkti, analizuoti ir vizualizuoti geografinius duomenis.
QField – GIS lauko duomenų rinkimo programinė įranga, skirta naudoti su „QGIS“ duomenimis, skirta paprastam ir efektyviam duomenų rinkimui.
Trimble TerraFlex™ – Programinė įranga, skirta surinkti ir tvarkyti geografinius duomenis lauke, leidžianti greitai rinkti ir dalintis duomenimis.
Trimble Penmap – Programinė įranga GIS ir žemės matavimo darbams, naudojama lauko duomenų rinkimui ir skaitmeninei kartografijai.
Monitoringas – Procesas arba sistema, skirta stebėti ir registruoti duomenis apie objektų būklę arba procesus laike.
Trimble 4D – Programinė įranga, skirta nuolatiniam infrastruktūros monitoringui ir deformatikos analizei.
Ar galiu išbandyti „SketchUp“ prenumeratą prieš ją pirkdamas?
Tikrai taip – atsisiųskite naujausią versiją ČIA ir prisijunkite su Trimble ID (TID) paskyrą, kad pradėtumėte 7 dienų bandomąjį laikotarpį. Atminkite – kiekvienas asmuo gali susikurti tik vieną Trimble paskyrą.
Keliais kompiuteriais vienu metu, galiu naudotis programa, įsigyjęs SketchUp prenumeratą?
„SketchUp“ prenumerata yra susieta su konkretaus vartotojo „Trimble ID“ paskyra, kuri leidžia aktyvuoti prenumeratą dviejuose kompiuteriuose vienu metu. V-ray atvaizdavimas vienu metu veiktų tik viename kompiuteryje.
Ar galima atnaujinti „SketchUp Pro“ prenumeratą į „Studio“?
Aktyvią „SketchUp Pro“ prenumeratą galima atnaujinti į „Studio“ sumokėjus kainos skirtumą. Papildomai tektų mokėti tik už likusias abonemento dienas proporcingai.
Ar viename kompiuteryje gali būti aktyvios kelios Trimble paskyros?
Viename kompiuteryje gali būti aktyvi tik viena Trimble paskyra. Keičiant kompiuterių vartotojus, reikės pakeisti Trimble paskyras. 3D Warehouse aplinkoje galima sukurti atskirus profilius, nepriklausomai nuo Trimble.
Ar man reikia interneto ryšio, kad galėčiau naudotis „SketchUp“ prenumerata?
Kai pirmą kartą suaktyvinate „SketchUp“ prenumeratą, privalote turėti interneto ryšį. Toliau, norint neišjungti abonemento konkrečiame įrenginyje, kartą per mėnesį būtina prisijungti prie interneto.
Ar pasibaigus prenumeratai vis tiek galėsiu pasiekti savo SketcUp modelius?
Pasibaigus prenumeratai, su juo susijusios koregavimo funkcijos ir paslaugos nebebus pasiekiamos, tačiau modeliai bus pasiekiami naudojant nemokamą „SketchUp Free“ versiją.
Kas atsitiks su visais „SketchUp“ papildiniais, kai baigsis mano prenumerata?
Kadangi Nemokamoje „SketchUp“ versijoje įskiepių naudoti negalima, toliau juos naudoti bus galima tik atnaujinus prenumeratą. Papildiniai liks jūsų mokamoje prenumeratoje.
Kas nutinka LayOut dokumentams pasibaigus prenumeratai?
LayOut neveiks be aktyvios prenumeratos ir vartotojas negalės atidaryti ar redaguoti savo LayOut dokumentų. Vartotojas turėtų nepamiršti juos laiku išsaugoti senesnėmis versijomis arba PDF formatu.
Ar pasibaigus prenumeratai vis tiek galėsiu pasiekti savo duomenis iš Trimble Connect?
Pasibaigus prenumeratai, „Trimble Connect“ paskyra grįš į laisvą režimą, leisdama vartotojui toliau naudotis 10 GB skirtos debesies vietos. Visi duomenys, viršijantys 10 GB limitą, bus pasiekiami tik skaitymo formatu.
Ar galima SketchUp prenumeratą perkelti į kitą Trimble vartotojo paskyrą?
Tik tais atvejais, kai darbuotojas nutraukia darbo santykius, su juo susietą abonementą galima pervesti į kitą paskyrą. Norėdami tai padaryti, susisiekite su mumis.
7-ių dienų išbandymui
Mobilioji aplikacija projektų peržiūrai
,,3D Warehouse” – ribotos galimybės
Bazinis failų importavimas ir eksportavimas
Intuityviausia architektūrinė bei interjero modeliavimo online programa, skirta braižyti, vizualizuoti bei dokumentuoti Jūsų idėjas
€ 337,00 + PVM / metams
Viskas iš ,,SketchUp Free” versijos sąrašo
„Trimble Connect“ – neriboti Gb
,,3D Warehouse” – be apribojimų
Profesionalus failų importas ir eksportas
,,SketchUp Ipad” versija projektavimui
,,LayOut” – 2D brėžinių paruošimui
Mišri realybė projektų peržiūrai
„PreDesign” projektų aplinkos analizėi
Extensions Warehouse – papildinių biblioteka
Dinaminiai komponentai
Gyvieji komponentai
Tekstūrų biblioteka kuri nuolat pildosi
Viskas iš ,,SketchUp Pro” prenumeratos sąrašo
Klausimų atsakymų sesijos bendruomenei
,,Revit” projektų Impoteris
,,V-Ray” profesionalų vizualizacijos įrankis
,,Scan Essentials” – taškų debesims